DAKO-CZ DODÁ ELEKTROMECHANICKÉ BRZDOVÉ JEDNOTKY PRO TRAMVAJE V KATOVICKÉ AGLOMERACI

10.07.2019 10:44

DAKO-CZ DODÁ ELEKTROMECHANICKÉ BRZDOVÉ JEDNOTKY PRO TRAMVAJE V KATOVICKÉ AGLOMERACI

Od ledna do února 2020 se budou v třemošnickém podniku DAKO-CZ vyrábět elektromechanické brzdové jednotky včetně řídící jednotky a záložního zdroje pro nové tramvaje vyráběné společností Modertrans Poznaň. Hodnota zakázky se pohybuje okolo 10 milionů korun. Brzdovými systémy a komponenty DAKO bude osazeno celkem patnáct dvoupodvozkových moderních jednočlánkových tramvají s označením Moderus BETA MF, které budou nasezeny v Katovické aglomeraci.

„Těší nás, že se partnerství se společností Modertrans stále prohlubuje. Naši vzájemnou spolupráci jsme započali již v roce 2007. První větší zakázku jsme realizovali v roce 2014 pro projekt modernizace tramvají TATRA RT6N1 a od té doby postupně získáváme další a další nové projekty. Poslední dvě zakázky jsou navíc specifické tím, že se jedná o produkty šetrné k životnímu prostředí,“ říká Dagmar Matúšová, generální ředitelka DAKO-CZ a doplňuje: „Produkty propagujeme pod označením WE BRAKE GREEN.“

Tramvaje s brzdovými systémy od DAKO-CZ jezdí v polské Poznani již nyní. V provozu je čtrnáct tříčlánkových tramvají TATRA RT6N1 a k dnešnímu dni dvacet osm moderních pětičlánkových tramvají Moderus GAMMA LF 02AC a LF 03ACBD z celkového počtu padesáti objednaných, na které společnost DAKO-CZ dodala hydraulický a elektromechanický brzdový systém.

„V aktuálním projektu je použita elektromechanická brzdová jednotka, která je určena pro brzdění tramvajových vozů s brzdou umístěnou na štítu trakčního motoru, kde plní funkci brzdy dobrzďovací, záchranné, zajišťovací a parkovací. Jednotka je pasivního typu a je vybavena mechanickým systémem nouzového odbrzdění,“ popisuje vedoucí projektu Luděk Štoček.

Výhody elektromechanické brzdové jednotky:

  • malé rozměry, řešení vhodné do nízkopodlažních tramvají;
  • odpadá olejové hospodářství –tj. snižují se provozní náklady;
  • jde o ekologicky šetrné řešení tzn. Green solution technologie;
  • dodávka je včetně elektroniky, respektive řídící jednotky;
  • jediné médium na tramvaji – BRAKE BY WIRE.

Elektromechanická brzdová jednotka patří mezi nová ekologická řešení pro tramvaje. Součástí systému elektromechanické brzdy jsou i řídící elektronické jednotky DAKO iRB-05.1, které byly podrobeny náročným zkouškám ve zkušební laboratoři společnosti DAKO-CZ a zákazníkům je tak nabízeno prověřené technické řešení.

Osazení jedné tramvaje Moderus BETA MF se skládá z:

  • 4 ks brzdových kotoučů,
  • 4 ks elektromechanických brzdových jednotek,
  • 2 ks řídících jednotek elektromechanické brzdy iRB-05.1,
  • 1 ks baterie DST-01 (záložní zdroj).


Novinky e-mailem

Získávejte informace o novinkách, aktuálním dění i našich akčních nabídkách.

Novinky e-mailem

Vaše osobní údaje nejsou nikde zveřejňovány a splňují požadavky GDPR.

© 2019, DAKO-CZ, a.s. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing

Nahoru ↑