DAKO-CZ kvůli koronaviru přijalo soubor opatření. Cílem je udržet výrobu

22.03.2020 21:10

DAKO-CZ kvůli koronaviru přijalo soubor opatření. Cílem je udržet výrobu

Lidé z kanceláří jsou doma na home office, výroba ale pokračuje v nezměněném režimu, samozřejmě s maximálním důrazem na ochranu všech zaměstnanců. DAKO-CZ, přední výrobce brzdových systémů a komponentů pro kolejová vozidla, má díky rozvoji železniční dopravy vysokou zakázkovou naplněnost. Proto třemošnický podnik přijal celý soubor opatření, aby dokázal udržet výrobu. „Snažíme se respektovat všechna nařízení, která vláda ČR vydala,“ ubezpečuje Dagmar Matúšová, generální ředitelka DAKO-CZ.

Výroba pokračuje v nezměněném stavu, je ale potřeba tuto situaci udržet co nejdéle, proto firma přijala opatření k zajištění maximální bezpečnosti zaměstnanců. Zaměstnancům je například při vstupu do společnosti měřena teplota. V celé společnosti jsou instalovány antibakteriální prostředky, byl vytvořen speciální úklidový režim, vše je důsledně desinfikováno. Napříč společností jsou k dispozici dezinfekční roztoky, gely a jsou instalovány antibakteriální (dezinfekční rohože).

„Naši zaměstnanci jsou vybaveni rouškami a přijali jsme mnoho opatření, kterými jsou všichni povinni se řídit. Máme připraven i krizový scénář, pro případ, že by došlo k nákaze některého z našich zaměstnanců. Veškeré kroky pochopitelně koordinujeme také s externími společnostmi v našem areálu. Tyto společnosti přijaly všechna naše opatření,“ říká Dagmar Matúšová.

V DAKO-CZ vznikl krizový štáb, ve kterém je zastoupeno vedení společnosti a pravidelně informuje zaměstnance o aktuálním stavu. Ve firmě dosud není nakažen žádný ze zaměstnanců, nicméně byla přijata opatření i k tomu, aby nedocházelo ke shluku osob a všechny pracovníky, kteří se vraceli ze zahraničí (nejen z rizikových oblastí) firma z preventivních důvodů nechala doma.

„Našim THP zaměstnancům umožňujeme home office. Díky vyvinutým technologiím mohou pohodlně pracovat z domova s využitím vzdáleného přístupu. Veškeré porady a setkání v rámci společnosti jsou zrušeny, aby nedošlo k fyzickému kontaktu mezi zaměstnanci. Komunikujeme společně po telefonech, e-mailech a využíváme zcela novou platformu 3D konferencí,“ vysvětluje generální ředitelka společnosti.

V rámci komunikace s klienty firma zcela přešla na telekonference a veškerou agendu řídí pomocí e-mailů. Zrušeny jsou veškeré služební cesty. Pokud jde o samotné zakázky a jejich expedici, zatím nedošlo k významnému omezení dodávek materiálu. Ve chvíli, kdy tato situace nastane, je ji firma připravena řešit. Již v tuto chvíli je navíc připravený návrh možných řešení pro zákazníky.

„V rámci závodního stravování jsme přešli na speciální režim. Jsou přesně vyčleněny časy, kdy a jaké skupiny osob se v jídelně mohou pohybovat. Jídelna je po každé skupině, tedy po 30 minutách, zcela desinfikována a teprve poté je povolen vstup další skupině. Vše je k dispozici v balené podobě, na mysli mám příbory, pečivo a podobně. Zaměstnanci naší společnosti se v jídelně také nemohou potkat s žádnou jinou osobou mimo své kolegy z DAKO-CZ,“ doplnila Dagmar Matúšová.



Novinky e-mailem

Získávejte informace o novinkách, aktuálním dění i našich akčních nabídkách.

Novinky e-mailem

Vaše osobní údaje nejsou nikde zveřejňovány a splňují požadavky GDPR.

© 2020, DAKO-CZ, a.s. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing

Nahoru ↑